RETOURBELEID

 

Retourbeleid voor online aankopen:

Bent u niet 100% tevreden met uw Bath & Body Works aankoop in onze online Nederlandse winkel?

U kunt online gekochte producten binnen 30 dagen na ontvangst van uw aankoop terugsturen voor volledige terugbetaling, mits ze aan de volgende criteria voldoen:

  • Producten zijn in originele staat en verpakking, ongebruikt en voorzien van alle originele labels of tags.
  • Producten zijn geen artikelen voor persoonlijke verzorging die kunnen worden opengemaakt, waarmee geknoeid kan worden of die met de huid kunnen worden aangeraakt, welke om hygiënische en gezondheidsredenen worden beschouwd als definitieve verkoopsartikelen (bodymists, lotions, crèmes, handzepen, enz.).
  • Producten zijn gekocht via de online Bath & Body Works NL shop.

 

Stappenplan voor retourneren via Mijn Account:

  1. Heb je al een account? Ga naae ‘Mijn Account’ en log in.
  2. Zoek de betreffende bestelling op waarvoor u artikelen wilt retourneren via uw 'Mijn Bestellingen' pagina en klik op het 'Retour' veld uiterst rechts. Let hierbij op dat deze 'Retour' optie alleen beschikbaar is als de bestelling nog steeds in aanmerking komt voor retournering, volgens dit retourbeleid.
  3. Selecteer de producten die u wilt retourneren, vul de relevante retourvelden in en stuur ze in voor een beoordeling door een agent.
  4. U ontvangt uw retouretiket, samen met de relevante verzendinstructies, zodra uw retouraanvraag is geautoriseerd.
  5. Als u uw artikel wilt vervangen voor een ander artikel, stuur dan het originele artikel terug door het retourformulier in te vullen via 'Mijn Account' en plaats een nieuwe bestelling.

 

Stappenplan voor retourneren via een Gast Account:

  1. Heb je geen account? Dan kun je een retourzending aavragen met een ‘Gast Account’ via de volgende link: https://bathandbodyworks.com.nl/sales/guest/form/
  2. Op de beginpagine kun je jouw order informative terugvindeen. Klik ann de linker kant van de pagina op ‘Retour’.
  3. Selecteer de producten die je wilt retourneren, kies een retour reden en select de product status. Lees vóór het afronden van je retouraanvraag de retourvoorwaarden door om te zien welke producten in aanmerking komen voor een retourzending.
  4. U ontvangt uw retouretiket, samen met de relevante verzendinstructies, zodra uw retouraanvraag is geautoriseerd.
  5. Als u uw artikel wilt vervangen voor een ander artikel, stuur dan het originele artikel terug door het retourformulier in te vullen via 'Gast Account' en plaats een nieuwe bestelling.

 

Retourproces:

  • Uw retourzending begint met het registreren van uw retour.
  • Alle geretourneerde producten worden na ontvangst geïnspecteerd.
  • In het geval dat u de volledige bestelling, inclusief een geschenk, wilt retourneren, vragen wij u om het geschenk samen met de volledige bestelling terug te sturen, zodat u de volledige terugbetaling ontvangt.
  • Wij bieden zodra u de artikelen registreert die u wilt retourneren één gratis retouretiket voor elke bestelling, 30 dagen nadat de verzending van uw bestelling is aangemaakt.
  • Wij maken gebruik van Post NL voor onze retourzendingen. U kunt uw pakket afgeven bij een van de Post NL-locaties door heel Nederland.
  • Als u van dezelfde bestelling een tweede retour wilt doen, dan kunt u dat doen met uw favoriete koerier. De verzendkosten zijn dan voor uw rekening. Op onze website vindt u hierover meer informatie.
  • Bewaar alstublieft de verzendbevestiging tot uw retour volledig is verwerkt.

 

Retouraanvraag status:

 

  • Created - Aangemaakt
    • Je verzoek zal binnen 1 werkdag door een van onze medewerkers worden bekeken om te bevestigen dat jouw aankoop in aanmerking komt voor een retourzending. Zodra je verzoek is goedgekeurd, ontvang je van ons binnen 1 werkdag een e-mail met verdere retourinstructies. Om de status van je retour te bekijken of meer informatie te vinden ga je naar je persoonlijke Bath & Body Works account of klik je op deze link.
  • Authorized - Goedgekeurd
    • Binnen 1 werkdag ontvang je van ons een e-mail met verdere retourinstructies. Om de status van je retour te bekijken of meer informatie te vinden ga je naar je persoonlijke Bath & Body Works account of klik je op deze link.
  • Partially Authorized - Gedeeltelijk goedgekeurd
    • Helaas zijn niet al je producten goedgekeurd omdat ze niet allemaal aan de voorwaarden van ons retourbeleid voldoen. Meer informatie over ons retourbeleid vind je hier. Je vindt de status van de producten die je wél kunt retourneren in je persoonlijke Bath & Body Works account of door te klikken op deze link. Voor deze producten ontvang je van ons binnen 1 werkdag een e-mail met verdere retourinstructies. Vragen? We zijn hier om te helpen! Stuur ons een e-mail op: [email protected]
  • Resolved - Opgelost
    • We hebben het ontvangen! We hebben de door jou geretourneerde producten ontvangen en terugbetaald via dezelfde betaalmethode die je gebruikt hebt om je order te plaatsen. Je kunt de terugbetaling binnen 2-5 werkdagen op je rekening verwachten.
    • GOED OM TE WETEN De terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt om je bestelling te plaatsen. Het kan 2-5 werkdagen duren voordat de terugbetaling is verwerkt. Het kan daarnaast een aantal extra werkdagen duren voordat je bank de terugbetaling op jouw rekening heeft bijgeschreven.
  • Cancelled - Geannuleerd
    • Je hebt de retouraanvraag zelf geannuleerd. We weten hoe moeilijk het kan zijn om afstand te doen van iets leuks! We zijn daarom blij om te zien dat je besloten hebt om je product(en) te houden.
  • Rejected - Afgewezen
    • Helaas voldoet jouw retouraanvraag niet aan de voorwaarden van ons retourbeleid. Dit is gebaseerd op één of meer van onderstaande redenen:
      • Producten zijn niet in originele staat en/of verpakking, gebruikt of niet voorzien van alle originele labels of tags.
      • Producten zijn artikelen voor persoonlijke verzorging die kunnen worden opengemaakt, waarmee geknoeid kan worden of die met de huid kunnen worden aangeraakt, welke om hygiënische en gezondheidsredenen worden beschouwd als definitieve verkoopartikelen (bodymists, lotions, crèmes, handzepen, etc.).
      • Producten zijn niet gekocht via de online Bath & Body Works NL shop.
    • Vragen? We zijn hier om te helpen! Stuur ons een e-mail op: [email protected]

 

Restitutiebeleid:

  • Wanneer de retourzending is geaccepteerd, zullen we het bedrag van de geretourneerde artikelen terugstorten op de oorspronkelijke betaalmethode. Deze terugbetaling is exclusief de verzendkosten van de bestelling.
  • Terugbetalingen vinden plaats tegen de waarde van het product op de datum en het tijdstip van aankoop. In het geval dat een item is gekocht als onderdeel van een actie of bundel, wordt de waarde ervan berekend als de proportionele aanbiedingsprijs per item binnen de actie.
  • Alle geretourneerde producten die aan de bovenstaande retourcriteria voldoen, worden terugbetaald zodra uw retourzending ons magazijn bereikt en door ons is verwerkt. Het retourproces kan vanaf het moment dat u uw product terugstuurt tot 14 dagen duren. Zodra wij uw retour hebben verwerkt, ontvangt u per e-mail een creditnota. U ontvangt dan uw terugbetaling binnen twee (2) tot vijf (5) werkdagen. Het kan extra werkdagen duren voordat uw bank de terugbetaling op uw rekening heeft bijgeschreven.

 

Retourbeleid voor beschadigde artikelen:

  • Als artikelen beschadigd zijn aangekomen, log dan in op 'Mijn Account' als je een account hebt of ga naar de pagina voor het traceren van bestellingen als je de bestelling hebt geplaatst zonder account.
  • Zoek de betreffende bestelling op waarvoor u artikelen wilt retourneren via uw 'Mijn Bestellingen' pagina en klik op het 'Retour' veld uiterst rechts. Let hierbij op dat deze 'Retour' optie alleen beschikbaar is als de bestelling nog steeds in aanmerking komt voor retournering, volgens dit retourbeleid.
  • Selecteer de producten die je beschadigd hebt ontvangen uit de lijst, markeer het product als beschadigd door de relevante optie te selecteren in de 'Item Conditie' drop down lijst en upload een afbeelding van het beschadigde item of de beschadigde items.
  • Zodra de schadeclaim door ons is geaccepteerd, wordt het bedrag van het artikel teruggestort op de oorspronkelijke betaalmethode. Deze terugbetaling omvat ook de verzendkosten, indien van toepassing op het moment van aankoop, in het geval de hele bestelling beschadigd is.

 

Recht op herroeping:

  • Bij het kopen van producten heeft u de mogelijkheid om de aankoop zonder opgave van redenen gedurende een periode van maximaal 14 dagen te weigeren. Deze periode begint op de dag dat de verzending van uw bestelling wordt aangemaakt.
  • Bath & Body Works NL heeft deze periode met nog eens 14 dagen verlengd, volgens het eerder genoemde retourbeleid.
  • Alleen artikelen die in aanmerking komen voor retournering, volgens het bovenstaande retourbeleid, kunnen worden afgewezen.

 

Aanvullende informatie nodig?

  • Voor meer informatie kunt u terecht op de FAQ-sectie van onze website